وکالت : تعریف و مسئولیت های یک وکیل

وکالت

وکیل کیه و چه کار میکنه

راهنمای ساده برای فهمیدن وکالت در ایران

وکالت

حتما براتون پیش اومده که بخواین در موقعیتی حقتونو بگیرین اما ندونین از کجا شروع کنین. اینجاست که وکیل به کمک شما میاد. وکیل یک نوع پلیس حقوقیه که کمک میکنه تو دنیای پیچیده ی قوانین، حق تون رو به دست بیارین بیارن. حالا بیاین بیشتر با این حرفه و مسئولیت هاش آشنا بشیم.

وکیل کیه ؟

توی ایران، وکیل یه شخصیه که توی دانشگاه درس های حقوق خونده و بعد از اون هم یه آزمون سختو قبول شده تا بتونه به عنوان وکیل فعالیت کنه.

وکیل چه کار میکند؟

حمایت حقوقی

وکیل همچون نماینده دلسوز در جامعه قضایی است تا در مواجهه حقوقی، سپر دفاعی شما باشد.

مشاور حقوقی

وکیل میتونه راهنمایی تون کنه که توی مسائل حقوقی چطور رفتار کنین. مثلا بگه که قراردادی که میخواین امضا کنین خوبه یا نه.

نوشتن قرارداد

وظیفه وکیل تو قرارداد نویسی اینه که همه چیز رو خوب چک کنه، مطمئن شه همه چی قانونیه و حقوق شما پایمال نشه. اون کمک می کنه که تو قرارداد هیچ چیز مبهم نمونه و از دردسرهای بعدی جلوگیری کنه.

رازداری

وکیل باید هر اطلاعاتی رو که شما بهش میدین، محرمانه نگه داره.حتی اگه بعدا کارتون باهاش تموم شه، باز هم نباید از این اطلاعات برای هیچ منظور دیگه ای استفاده کنه یا به کسی بگه. این باعث میشه شما بتونین با اعتماد کامل و بدون نگرانی از افشای حرفاتون، با وکیلتون صحبت کنین.

در انتها

وکیل، فردی حقوقدان است که وظیف دارد در محاکم قضایی از شما دفاع کند، به شما مشاوره حقوقی بدهد، در تنظیم اسناد و قرادادهایتان کمک کند و اطلاعات شما را محرمانه نگه دارد. او همچنین به عنوان یک راهنما عمل میکند تا از حقوق شما در برابر قوانین محافظت کند تا در مسیر قانونی بهترین تصمیمات را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *